Нова Українська Школа | Набір в приватну школу та садочок на 2020-2021 рік в Києві | NSS School
  • Замовити дзвінок
  • 0 800 33 01 77
  • вул. Миру, 5, Петропавлівська Борщагівка, м. Київ
  • info@nsschool.com.ua
  • Нова Українська Школа

    Нова Українська Школа: розмова на рівних

    Чим НУШ відрізняється від школи, яка навчала нинішніх дорослих?

    Ми виділили найважливіше для себе в освітніх змінах.

    Перед новим шкільним 2020/2021 роком кожен причетний до освітнього процесу вже очевидно встиг дізнатися про Нову Українську Школу – проєкт реформування шкільної освіти, яке впроваджується поступово з 2017 року. Подробиці можна прочитати на сайтах НУШ і міністерства освіти, хід змін і різноманітні виклики введення (особливо в умовах різкого переходу на онлайн) зараз широко обговорюються. Ми ж хочемо підкреслити основні речі, без яких точно не обійдеться сучасна школа – і міжнародна школа NSS їх активно підтримує. Образно кажучи, три кити нового шкільного життя 🙂

    Кит перший: партнерство 

    Совітська школа була побудована на засадах ієрархії. Учень знаходився на найнижчій сходинці, він мусив підкорятися всім вимогам учителів. Над ними тяжіло вище начальство: «гороно», «районо» – перед яким слід було вдавати високі показники (коридори вимити, відповіді зазубрити). Батьки у цій піраміді існували десь збоку: для дітей нерідко слугували додатковим джерелом примусу, для вчителів – об’єктом критики і вказівок.

    Ця вочевидь неефективна схема зробилася звичною – проте і тодішні кращі вчителі бажали і вміли за неї виходити. Мабуть, кожен згадає вчителя чи вчительку, що підходили до дітей як до рівних співрозмовників. Надихали любов’ю до предмета, зацікавлювали пропозиціями підготувати доповідь «не за підручником» чи прочитати книжку «не з програми», дослухалися до думок і почуттів. Для нової української школи спілкування замість керування – не виняток, а норма.

    Замість шаблону «виклав новий матеріал – перевірив виконане завдання» взаємодія з учителем творить діалог, побудований на довірі, доброзичливості, повазі до особистості учня. Педагогіка партнерства також передбачає, що учні, батьки й учителі – рівноправні учасники процесу, і кожна зі сторін відчуває відповідальність за обопільне виконання домовленостей.

    Кит другий: свобода

    Необхідність керуватися єдиною для всіх затвердженою державою програмою, обов’язковими підручниками і планами, від яких не можна відступати ні кроку – також іде в минуле. Педагог – не безперечне джерело знань, радше фасилітатор на шляху пошуку знань, що може бути особистим для кожного учня. Творчий учитель має можливість створювати власні навчальні програми, обирати різні методи викладання. Значна їхня частина побудована знов-таки на співпраці і практиці: ігри, дослідницькі проєкти й експерименти. 

    Учень має свій простір свободи: можливість навчатися у темпі, що враховує його особливості, обирати більш цікаві для нього певні предмети, працювати у різних групах (у тому числі строкатих за віком). Навчальне середовище може зазнавати змін – шкільний простір організовується так, як дітям буде зручно, безпечно і приємно. Орієнтована на учня школа – інклюзивна і недискримінаційна.

    Інспекція шкіл, покликана «причісувати всіх під одну гребінку», поступається аудиту, що має на меті виявити потреби і можливості закладу, щоби за необхідності він міг отримати необхідну підтримку. Школи, в свою чергу, збільшують рівень прозорості – як фінансової, так і інформаційної.

    Кит третій: живий результат

    Кінцевою метою в старій школі була хороша оцінка. Наскільки вона справедливо отримана (як з одного, так і з іншого боку)? Якою мірою вона справді відображує розуміння базових законів природи чи вільне володіння англійською? Чи надихає учня ставати кращим, а не навпаки розхолоджує? Ці питання вважалися несуттєвими. 

    Нова українська школа передбачає опанування не предметів, а компетентностей (вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами; інформаційно-комунікаційна компетентність; громадянські та соціальні компетентності;

    культурна компетентність; вміння навчатися впродовж життя тощо). Це означає, що освічена людина вивчає явища з різних боків і точок зору, здатна комбінувати знання й навички і вміє застосовувати їх практично.

    Компетентності включають у себе конкретні вміння (читати з розумінням; висловлювати власну думку усно і письмово; мислити критично та системно; логічно обґрунтовувати свою позицію; бути творчими та ініціативними тощо). Усе це краще засвоюється через діяльність – тому замість лекцій і опитувань сучасний учитель пропонує дітям досліди, екскурсії, творчі проєкти. Формальні домашні завдання мінімізуються: першачки їх зовсім не мають, надалі їхній об’єм лімітований.

    Що ж до оцінювання – підхід до нього також докорінно змінюється. Воно має на меті не розділити колектив на «зразкових відмінників» і «тих, хто пасе задніх», а допомагати краще розуміти індивідуальний процес і прогрес кожного учня. Табель не має соромити: свідоцтво досягнень доступне тільки самому школяреві та його батькам для їхнього власного розуміння і розвитку.

    Приватна школа NSS водить щиру дружбу з такими розумними і мудрими китами. Нам самим подобається навчати (і навчатися, бо один процес завжди іде обіруч із другим!), і ми спрямовуємо процес на те, щоби він приносив задоволення учням. Юні українці тільки з підручників історії дізнаватимуться про те, що колись здобуття освіти могло приносити стреси – і нехай це звучатиме для них так само далеким і дивним, як наскельні розписи і хрестові походи!

    Виберіть зручний для Вас формат знайомства з Міжнародною школою NSS

    Оnline консультація

    Залишите ваш email – і ми надішлемо вам всю важливу інформацію про умови вступу та вартість.

    Замовити дзвінок
    Ви можете залишити свої контакти
    і ми зателефонуємо та розповімо вам
    про наш навчальний комплекс.

    Індивідуальна зустріч в NSS school

    Для відвідування навчального комплексу NSS school, вам необхідно попередньо подати заявку.